فیلم آموزشی فارسی آموزش نصب و راه اندازی DFS Server
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

یکی از مسایلی که در کشور ما وجود دارد این است که عادت نداریم کارها را در شبکه های تحت کنترل خود به صورت گروهی انجام دهیم.

اگر هم قرار به همکاری باشد سعی می کنیم سخت ترین راه را انتخاب کنیم. البته این موضوع ناشی از بی دانشی و یا حتی کم اطلاعی مدیران شبکه ما نمی باشد ، بلکه به این دلیل می باشد که روح همکاری در ما ایرانی ها به آن شکل وجود ندارد و شاید هم به دلیل احساس بی نیازی به بعضی از تکنولوژی ها باشد.

 

در این فیلم شما را با سیستم فایلهای توزیعی و سرویس جایگزینی فایل آشنا میکنم. DFS سرپرست سیستم را قادر میسازد تا دسترسی و مدیریت فایلهایی را که بطور فیزیکی در شبکه توزیع شده اند،

برای کاربران تسهیل نماید. به کمک DFS میتوانید فایلهایی را روی چندین سرور به اشتراک بگذارید، بطوریکه از دید کاربران تمام این فایلها در یک محل قرار دارند.

دیگر نیازی نیست تا کاربران محل اصلی و فیزیکی فایلها را بدانند تا بتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند. DFS به کمک FRS بطور اتوماتیک محتویات را میان جایگزین های مختلف هماهنگ میکند.

سایت ها و سرویس های اکتیو دایرکتوری از FRS برای جایگزینی توپولوژی و اطلاعات عمومی کاتالوگ در بین کنترلگرهای دامنه استفاده میکند.

 

سیستم فایل توزیعی

DFS در ویندوز ۲۰۰۰ سرور به کاربران این امکان را میدهد تا براحتی به پوشه های مشترک توزیع شده روی شبکه دسترسی پیدا کنند. یک پوشه منفرد DFS بعنوان یک نقطه دسترسی برای پوشه های مشترک دیگر در شبکه عمل میکند.

 

مراجعه به ادامه مطلب ........